Radošiem skolotājiem – radoši bērni


Katra skolotāja sapnis ir savā skolēnā saskatīt un uzplaucēt viņa talantus. Tā ir liela skolotāja meistarība ikvienā bērnā ieraudzīt viņa potenciālu un motivēt viņu izaicinājumiem un radīt priekam! Kolkas pamatskolai, tās bērniem un vecākiem ir paveicies ar šādiem skolotājiem. Viena no viņiem ir mājturības un vizuālās mākslas skolotāja Ilze Šelkova.

Mācību gada sākumā septembrī, piedaloties tradicionālajā Latvijas Olimpiskās komitejas organizētajā Olimpiskajā dienā, bērni ne tikai sportoja, bet arī zīmēja darbus vizuālās mākslas konkursā «Teniss vieno». Ar lielu prieku uzzinājām, ka 3.vietu ieguvis 6.klases skolotājas Ilzes skolnieks Mikus Līdums. Komisija par darbu vērtējumā raksta: Spēcīga figurāla kompozīcija. Skatot šo darbu, autors mūs aicina visus priecāties līdz! Ir uzvara, ir Latvijas uzvara. Veiksmīgs glezniecisko laukumu risinājums. Košās krāsas ir ierobežotas ar spēcīgu, brīvu līniju!

Skolotāja Ilze Šelkova aktīvi rosina bērnus piedalīties mācību priekšmetu olimpiādēs un konkursos. Ik gadu mūsu bērni piedalās AS «Piejūra» kalendāra zīmējuma konkursā. 2019.gada kalendārā «Tev mūžam zaļot, Latvija!» publicēts 4.klases skolnieces Samantas Amandas Bertholdes zīmējums.

Augstus sasniegumus ir ieguvušas viņas skolnieces: Atzinību Amanda Miezava Starpnovadu mājturības olimpiādē 7.klasēm un Atzinību Evelīna Paula Borisova vizuālās mākslas olimpiādē 6.klases meitenēm.

Māmiņdienai tuvojoties, SIA Stena Line aicināja 1.-9.klašu skolēnus piedalīties rīkotajā zīmējumu konkursā. Šī gada tēma ir «Ar mīlestību sirsniņā!». Ar prieku uzzinājām, ka atzinības saņem visi 3. un 4.klases skolēni, kuru darbi tika konkursam nosūtīti, bet galveno balvu konkursā saņem Samanta Amanda Bertholde, jo viņas zīmējums ieguvis 1.vietu 1.-4. klašu grupā. Samanta saņem dāvanu — ceļojumu 4 personām ar SIA Stena Line prāmi uz Zviedriju!

Katru gadu Jelgavā notiek Starptautiskais Smilšu skultptūru festivāls. Šogad tā ietvaros organizatori aicināja 1.-4.klašu skolēnus piedalīties kolāžu konkursā «Starptautiskais Smilšu skulptūru festivāls Jelgavā 2019». Un atkal uzvara! Konkursa žūrija dalībniekiem saka paldies par radošajiem, lieliskajiem un spožajiem darbiem un skolotājas Ilzes 3. un 4.klases skolēnu — Martina Markusa Lorberga, Samantas Amandas Bertholdes, Alises Licenbergas, Bruno Līduma, Kriša Valciņa un Daniela Borisova veidotā kolāža saņem 1.vietu un galveno balvu apmaksātu braucienu uz festivālu Jelgavā 8.jūnijā!

Paldies skolotājai Ilze Šelkovai, viņas skolēniem un vecākiem par augstajiem sasniegumiem! Kad dzirdam, ka Kolkas pamatskola nav perspektīva skola, pasmaidām – šajā skolā mācās perspektīvi, radoši un talantīgi bērni un viņu talanti šeit uzplaukst kopā ar radošiem, kompetentiem, talantīgiem skolotājiem!

Antra Laukšteine, Kolkas pamatskolas direktore


 

Projektā «UNESCO-tourism» tapis jauns izdevums

Mūsdienu globalizētajā pasaulē ļaudis arvien vairāk novērtē kultūru atšķirības. Tautastērps ir tā kultūras identitātes daļa, kas pamanāma visvieglāk. Šajā grāmatā ir sniegts īss pārskats par četru ļoti savdabīgu etnisko grupu – suitu un lībiešu, kā arī Igaunijā dzīvojošo setu un kihniešu – tautastērpiem un to nēsāšanas tradīcijām.

Šis izdevums ir finansēts Igaunijas-Latvijas Programmas Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektā «Mazo etnisko kultūrtelpu attīstība un popularizēšana kā tūrisma galamērķis». Projektā ir iekļauti četri etnisko kultūru reģioni — Setu zeme (Setomaa) un Kihnu sala Igaunijā, Lībiešu krasts un Suitu novads Latvijā. Visi šie reģioni ir īpaši un unikāli ar savu etnisko kultūru un vērtībām, un sauklis «Dzīvās tradīcijas: Unikālais vieno» apvieno visus četrus reģionus, izceļot to, ka katrā reģionā ikdienā tiek uzturētas vietējās unikālās tradīcijas.

Bukleta «Katrai tautai savs tērps» sadaļas «Lībiešu tautastērps» autore ir Zoja Sīle.


Ilze Šteine,

projekta «UNESCO – tourism» vadītāja Dundagas novadā


Raksts atspoguļo autora viedokli un Igaunijas-Latvijas programmas vadošā iestāde neatbild par tajā ietvertās informācijas iespējamo izmantošanu.

Dzintrai Tauniņai Triju Zvaigžņu ordenis!

Ordeņu kapituls 2019. gada 8. aprīlī nolēma par sevišķiem nopelniem Latvijas valsts labā piešķirt Triju Zvaigžņu ordeņa V šķiru un iecelt par ordeņa kavalieri Dundagas Mākslas un mūzikas skolas Kolkas mūzikas nodaļas kokles spēles pedagoģi, Kolkas tautas nama koklētāju ansambļa un Kolkas lībiešu ansambļa «Laula» vadītāju Dzintru Tauniņu.

Dzimusi jūrmalniece, Dzintra Tauniņa pēc Rīgas Pedagoģiskās skolas absolvēšanas Kolkā ieradās 1985. gadā un sāka strādāt par mūzikas pedagoģi Kolkas bērnudārzā. Vēlāk tika iegūta augstākā muzikālā pedagoģiskā izglītība kokles spēles un kolektīvu vadītāja specialitātē Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības augstskolā. Kopš izveidošanas brīža 1993. gada 1. septembrī Dzintra strādā Kolkas mūzikas skolā (no 2012. gada 1. janvāra Dundagas Mākslas un mūzikas skolas Kolkas mūzikas nodaļa) par kokles spēles pedagoģi. No 2009. gada 1. septembra strādā arī par Kolkas tautas nama vadītājas palīdzi. Papildus šiem pamatdarbiem viņa vada Kolkas tautas nama koklētāju ansambli un Kolkas lībiešu ansambli «Laula».


Visā Ziemeļkurzemē kokles spēli var apgūt tikai Kolkā, te darbojas arī vienīgais koklētāju ansamblis šai apvidū. Dzintras Tauniņas uzņēmība, enerģija un nesavtīgais ikdienas darbs ilgu gadu garumā nodrošina ikvienam Kolkas pagasta bērnam un jaunietim unikālu iespēju iemācīties kokles spēli, tādējādi iegūstot kādu īpašu latviešu tautas kultūras prasmi visam mūžam. Kolkas koklētāju ansamblis ir neiztrūkstošs dalībnieks gan bērnu un jauniešu, gan pieaugušo Dziesmu svētkos. Viņas vadīto kolektīvu mākslinieciskā kvalitāte ir daudzkārt novērtēta arī ārpus mūsu valsts robežām, koncertējot tautas mūzikas festivālos, ar Latvijas vārdu vai lībiešu kultūru saistītos pasākumos un koncertos Somijā, Igaunijā, Slovākijā, Krievijā. Dzintras Tauniņas zināšanas un izpratne par vēstures, kultūras un tautas tradīciju vērtību nozīmi valsts attīstībā kopumā ļauj viņai dot būtisku ieguldījumu sabiedrības, jo īpaši bērnu un jauniešu izglītošanā, kultūras piederības, latviskās un lībiskās identitātes, pašapziņas uzturēšanā un vairošanā.

Lasīt tālāk »